Sweet Crunchy
#63 First day wanna be teacher. haha
Monday 20 February 2012 | 23:19 | 0 Message

 
 
Entry aku kali nie very very very very LONG okay, sapa mlas baca, sila LIFT THE FOOT pleasee --' haha :D
 
Hi :> Im back for night hee :D
Entry nie aku nak ceqita how the first day I be a teacher, haha :) Lawak kan dengaqq, cer gelak cer gelak. HAHA tak tahwan dah aku pun.

Okayy, overall hmm okay la, not bad, but still have a little bad #bi berteqabuq bhaa. haha :) Sekolah lain so student pun lain la qagam dia, ya dak? Sekolah agama lain qagam, sekolah biasa lain qagam :>
Stat keluaq qumah around 2.45ptg #kelas tahsin ptg. Mak aku teman pi hantaq sampai dkt skula okay #ini wajib! haha. Sbb tu skula my mom, so dia lebih arif sikit. heee :D Sampai skulaa, aku text syahmi suquh turun bawah, peah tu plak tak tgk fonee. haih. Mujuq my mom naik pi bilik guqu tgk syahmi, aku pun terkedek kedek ikut, pastu syahmi screamm.. "dayah masuk la dlm niee" nah hang syahmi, aku malu tau dak. Then masuk sembang pa bala dgn syahmi, pkui 3 dah ! Ready to class meet my new student. haha :]
Aku mmg takbule buat qeja sndiri, hee heqet syahmi teman aku sampai kelas, kelas aku dekat surau asrama puteri :) 
 
Okayy ketaq aku kui membaqa, sebab tgk muka student aku ganaih ganaih, macam tak suka dkt aku ja pun. hhaha #feeling control pelease --' haha. Tetttt masuk la aku punn dlm musolla #surau, hai apa nie, cikgu mai awai anak muqid mai lewat, hat mai awai qupanya Form 1 yg lewat form 2. Oh emm jay ! kelas aku campuq kaa. hadoi >,< So aku kuat kan hatii, you can do it. Dekat qumah kemain hg dah atuq nak cakap pa. Masuk kelas, nah hang, tebuqai, hat lain nak cakap, hat lain keluaq. haha.
 
So aku pun, stat with "okay la haqinie saya yg akan ajaq kelas tahsin kamu, haqinie kita takbeljaq apa lagi, saya nak dgq kamu baca quran ja" muka budakbudak aku dah lain bila aku nak dgq depa baca. ilex studentku, same like me when I student like you all. haha.  blablabla "Ada banyak nie ja ka? Beqapa oqg semua?" bla blabla. So aku pun, #beqapa kali so la, dgq la soqang soqang baca, ada yg meqangkak baca. ada yg diam teruih, haa hat diam jem, takbule nak buat apa dah. ada yg okay laa tuu. But kbanyakkannya baca quran still meqangkak :|
 
Time aku duk dgq student lain recite alquran ada yg terlengtang tidoq, hadoi >,< hello studentkuu, saya tahu laa, kelas kita dlm surauu. kipas laju kemain, jgn la tidoqq. Aku nak laqang pun, pikiaq 2 3 kali gak, buat dia protes aku ka, buat dia benci aku ka, tak ka naya. haha. Geng yg terlentang tidoq tadi mai dkt aku "ustzah ustzah #nerghhh !takdak peqasan aku, haha. kami nak keluaq nie, nak pi buat sepanduk utk maulud nabi haqi qabu nie, bule dak?" Aku macam kena santau dgn depa, okay kamu keluaq ja laa. See baik dak aku? bukan senang nak jumpa cikgu macam aku. haha. After 5minute, they back into the class. Aku heran o.o Aik awat masuk pulak? They answered "ustaz suquh masuk kelaih balik" HAHAHA :D Baguih, duk sini dgq adik adik kamu baca quran. Aku plak qeja tekan fone nak tgk jam pukui bqapa. haha. Taktau nak buat apa dah haqiniee. Class pun tak stategik lagsung. Pakat duk bsila ja. Papan hitam nak contiang pun takdak. So aku decide besok, kelaih aku buat dkt tmpat lain.
Nak tau dak dkt mna? jeng jeng, Tingkat ataih, hahaha, Aku malu wey ngajaq oqg duk tgk. haha. Last aku decide nak duk ataih, senang kan? :] Oqg lain duk kelaih bawah, aku terbang naik ataih. Okay what kan kan? haha.
 
Then ada soqang bdk form 2 nie, "ustazah, bule balik dak lagi? jam pukui 4.34 dah nie" Aku kena santau lagi, Okay yg dah siap tasmik bule balikk. Atudiaaa, pakat lintang pukang habih beteqabuq balik. HAHA. 
So haqiniee OKAY ! let see tomorrow plak. haha --'

MAAF ENTRY AKU KALI NIE AGAK PANJANG ! hee TEQUJA ADA KEKUATAN NGAJAQ STUDENT AKU TADI. heee :)


Past | New
Meet Me

Assalamualaikum. Hello everyone.
Welcome To My Official Blog. If you want me to follow you, leave your footstep at my tanggieboard okay :) Nice to meet you too :>

Navigate

About Links Entries

.
Taggie Board


Credit
Template by : Atirah Hayati
Basecode by : Jaja
Best view only at Google Chrome